جاذبه های گردشگری مشهد
نوشته شده توسط : niknam

پارک طبیعی هفت حوض مشهد

پارک طبیعی هفت حوض یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی مشهد که در دل کوه های خلج در 7 کیلومتری مشهد واقع شده است که این منطقه گردشگری با ۷ حوضچه طبیعیِ که بعضی از این حوضچه ها به اندازه یک استخر کوچک وسعت دارد که آب جاری در این حوضچه ها بعد از عبور از این هفت حوضچه به حوضی بزرگتر ریخته می شود و رودخانه مسیرش رو ادامه می دهد. این پدیده طبیعی حوض ها یا «دولین های» مختلف، به علت تخریب شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق از ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته است.این منطقه توریستی بکر و با صفا یکی از پر بازدید ترین منطقه گردشگری تور مشهد می باشد.برای رسیدن به زیباترین وارامش بخش ترین جاذبه گردشگری شهر مشهد، باید به دل کوه های خلج در اطراف مشهد سفر کرد و بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج، بعد از طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده،گردشگران تور مشهد  به دوراهی می رسند. باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ رو ادامه بدهند تا به میدان مانندی برسند وگردشگران باید بدانند اگر قصد سفر به این منطقه رو دارند  بعد از رسیدن به این میدان باید مابقی راه را که حدود ۲ کیلومتر است را  پیاده روی کنند و همچنین گردشگران تور مشهد مراقب  سنگ های صاف و صیقلی باشند  تا صحیح و سالم به «پارک طبیعی هفت حوض مشهد » برسند.

حرم امام رضا (ع)

حرم امام رضا (ع)، که با نام مرسوم حرم امام رضا (ع) شناخته می‌شود، دربرگیرنده آرامگاه هشتمین امام شیعیان در شهر مشهد، ایران است. این مجموعه ۷۰ هکتار مساحت داشته و دارای ۲۶ رواق (بنای سرپوشیده) و ۹ صحن (فضای باز) و ۶ مدخل ورودی به نام بست می باشد.علی بن موسی الرضا در ۱۱ ذیقعده سال ۱۴۸ قمری در مدینه چشم به جهان گشود و در سن ۵۵ سالگی به دست مامون عباسی به شهادت رسیده اند. روضه منوره شامل فضایی مربع شکل که مساحت آن ۱۸۹٫۰۳ متر مربع بوده که از این فضا ۱۷٫۱۵ متر مربع آن مساحت ضریح می‌باشد. روضه منوره از طریق چهار صفه بزرگ در چهار جانب به داخل و خارج حرم مرتبط می‌شود.حرم مقدس امام (ع) هر ساله زاِیران تور مشهد زیادی را به خود می بیند.

 

باغ شاهنامه مشهد 

_شاهنامه_مشهد_3.jpg

باغ شاهنامه مجموعه ای است به وسعت 3 هکتار در انتهای توس 33 (بلوار توس مشهد) که به همّت آقای سیّد حسن موسوی ساخته شده و در ساخت و تزئین آن از معماری و هنر اصیل ایرانی بهره گرفته شده است. باغ شاهنامه مشهد یکی از جاذبه های گردشگری مشهد است. فضاهای پیش بینی شده در آن عبارتند از سالن اجتماعات، غذاخوری، نگارخانه، پارک بازی کودکان، فضای آبی، آلاچیقها، سیاه چادرها، اوبۀ ترکمن ؛ اجرای مراسمات نمایش نقالی و شاهنامه خوانی ؛ نمایشگاه اقوام مختلف و در کل این باغ محلی خواهد بود برای یاداوری میراث کهن دیار ایران زمین و مکانی برای احیای هنرهای اصیل و قدیمی این مرزوبوم که در حال فراموشی اند.

_شاهنامه_مشهد_1.jpg

باغ شاهنامه مشهد یکی از بهترین فضاهای موجود در شهرمشهدبرای برگزاری مراسم های آئینی و … بویژه بزرگداشت فردوسی بزرگ می باشد و از جاهای تفریحی مشهداست . طراحی اصلی فضاهای آن بر اساس شاهنامه دیده شده است .

_شاهنامه_مشهد_2.jpg

شنبه، سه شنبه، پنج شنبه صبح از ساعت 8 الی 13 بازدید جهت رزرو

گنبد سبز مشهد 

_سبز_مشهد_1.jpg

بنای تاریخی گنبد سبز مشهد در خیابان آخوند خراسانی و در وسط میدان گنبد سبز واقع شده است.این بنا داراى گنبدى فیروزه‌اى رنگ متمایل به سبز، چهار ایوان و هشت ضلع می‌باشد که علاوه بر ایوان و طاق نماها، کاشی‌کاری زیبای آن به بقعه جلوه خاص بخشیده است. این بنا مدفن شیخ محمد مومن عارف است که در دوره صفویه می زیسته و در سال 904 قمری وفات یافته . شرح زندگانی این عارف در کتابی به گنبد سبز مشهدآورده شده که به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی منتشر شده است . این بقعه در دوران صفویه در میان قبرستانی به نام  "میر هوا" بوده که بعدها پیرامون آن محوطه سازی شد و با توسعه شهر مشهد این بقعه در میان میدان قرار گرفت و در سال 53 نمای این بنا کاشی کاری شد .دیدن از این بقعه زیبا به مسافران تور مشهد پیشنهاد می شود .

_سبز_مشهد_2.jpg

آرامگاه فردوسی مشهد

_حکیم_ابوالقاسم_فردوسی1.jpg

 آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی در میان باغی مصفا به فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است.این بنای یادمان توسط هوشنگ سیحون بر پایهٔ طرح پیشین آن توسط حسین لرزاده با کمی تغییرات در ابعاد و اندازه و تزئینات، طراحی و بازسازی شد.ساختمان کنونی آرامگاه در سال ۱۳۱۳ هم‌زمان با آیین‌های هزاره فردوسی گشایش یافت.کیخسرو شاهرخ در سال 1305 در توس مکان دفن این شاعر را پیدا کرد. طول مقبره ی فردوسی 6متر و عرض آن 5 متر بوده است . آرامگاه به شکل بناهای پرسپولیس و مقبره کورش در پاسارگاد ساخته شده است. مساحت آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی مشهد ساختمان نهصد و چهل و پنج متر بود و برای تزیین آن بهترین سنگ تراش ها تصاویری از شاهنامه را بر روی دیواره های ساختمان حک کردند. این بنا در جشن هزاره ابولقاسم فردوسی افتتاح شد. موزه ای نیز در نزدیکی ساختمان مقبره ساخته شده و می توانید در آنجا بهترین و نفیس ترین شاهنامه ی فردوسی را ببینید.  مهدی اخوان  ثالث به خواسته خودش در کنار این شاعر بزرگ دفن شده است.

_فردوسی3.jpg

حکیم ابوالقاسم فردوسی در حدود سال سیصد و بیست و نه ه.ق در شهر طبران توس به متولد شد. پدرش از کشاورزان توس بود که ثروت و موقعیت عالی داشت. ابولقاسم فردوسی در جوانی با درآمدی که از این  املاک پدرش به ارث برده بود زندگی خود را می گذراند و به کسی محتاج نبود. اما کم کم اموال خود را خرج سرودن شاهنامه کرد و در پیری به تنگدستی و فقر رسید.به مسافران تور مشهد پیشنهاد میکنیم ازمقبره شاعر بزرگ ایران دیدن فرمایند.

_فردوسی2.jpg

 

مطالب مرتبط:

تور مشهد پاییز 96 

تور مشهد آبان 96

تور مشهد آذر 96 

تور مشهد زمستان 96 

تور مشهد دی 96 

تور مشهد بهمن 96 

تور مشهد اسفند 96 

تور مشهد نوروز 97 

تور مشهد از شیراز

تور مشهد از تبریز

تور مشهد از اصفهان

تور مشهد از کرمانشاه

تور مشهد از کیش

رزرو تور مشهد 

قیمت تور مشهد 

ارزانترین تور مشهد  

تور لحظه آخری مشهد





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: